Další den v komunitní škole
Takový to, když si naplánujete, bezva den v komunitní škole, ale pak...
Aneb chtěl jsem řešit rozdíl mezi pravdou a lží a názorem.
- nejdřív se děti začaly předhánět, kdo lhal víc a komu a kdo komu ublížil,
- pak jsme si vyzkoušeli rozpoznat, co je fakt a co je názor, jen se to zvrtlo na diskuzi, že i na fakta je možné mít přece názor a mý argumenty pro prvňáky a druháky teda ne vždycky fungujou,
- a nakonec jsme hráli hru, která měla ukázat, že když někdo něco pokazí v týmový souhře, nutně to nemusí být jeho vina, respektive že na to může koukat jinak než ostatní. A postupně mi jeden človíček odešel naštvanej, druhej smutnej, třetí... mno, nakonec mi ze 7 dětí zbyly tři...
Jako říkám si, že za těch x let facilitací mě jen tak něco nerozhází, ale škola... to je úplně jiná liga. To vám povím. Ještě když to klíčový, čemu věřím, je, že lidi mají právo slyšet a být slyšeni. Že je dobrý si porozumět...
Musím se ještě hodně učit.